巫山洛浦

“时间给空想者痛苦,给创造者幸福。”
—————————————————————

长篇大部分更新随缘。
综漫坑和原创坑放在晋江,地址看置顶。

头像来自卡酥老师。

—————————————————————

正所谓爱上一个人就要爱他所爱。
永远的CP双担。

因为是尬聊能手所以基本不回评论,见谅。

Through My Blood - 小林未郁

这歌词总是让我想起Emiya。
那个成为英雄后却反而被自己理想背叛的男人。
那种想要抹杀自我的痛苦,十分相似。


更巧的是这首还有Amier版的。

歌词来自百度。


Am I still in the glum nightmare?
  我仍深陷在阴沉可怖的噩梦中吗?
  Or am I mere stoned?
  抑或只是神志不清?
  Tiny bit of reason still remains in my right hand
  我右手中仍残留有些许理智
  That power of ache will just keep me alive
  这痛楚的力量会让我坚持活下去
Can't touch nothing 'bout the world
  我已感受不到这个世界一丝一毫
  But the truth almost has revealed
  真相却全被深深雪藏
  Then smash out the future told
  随后未来被粉碎,我被告知
  It's time to end these miseries
  是时候来结束这些痛苦了
  Latch off my vegus nerve
  我的神经被紧锁
  What color is my blood...Red, black or white?
  流淌在我身上的血......它是红色、黑色还是白色的?
  Now I'm getting ready
  现在我已经全副武装
  Oh, where are my frenemy?
  哪里是我的友敌?

  If I got to lose control
  如果我失去了理智
  Will you kill me first?
  你是否会先将我斩杀?
  Deep rooted anger still remains in my right hand
  愤怒在我的右手根深蒂固
  That power of ache will just keep me alive
  但我还是要依靠这痛苦的力量生存
  ...
  Can't touch nothing 'bout the world
  我已感受不到这个世界一丝一毫
  But the truth almost has revealed
  真相却全被深深雪藏
  Then smash out the future told
  随后未来被粉碎,我被告知
  It's time to end these miseries
  是时候来结束这些痛苦了
  Latch off my vegus nerve
  我的神经被紧锁
  What color is my blood...Red, black or white?
  流淌在我身上的血......它是红色、黑色还是白色的?
  Now I'm getting ready
  现在我已经全副武装
  Oh, where are my frenemy?
  哪里是我的友敌?
...
  Have I gone so mad?
  我已经变得这么疯狂了吗?
  The pain's through my blood
  痛苦仍然在我的血液中穿梭啊
  ...
  Can't touch nothing 'bout the world
  我已感受不到这个世界一丝一毫
  But the truth almost has revealed
  真相却全被深深雪藏
  Then smash out the future told
  随后未来被粉碎,我被告知
  It's time to end these miseries
  是时候来结束这些痛苦了
  Latch off my vegus nerve
  我的神经被紧锁
  What color is my blood...Red, black or white?
  流淌在我身上的血......它是红色、黑色还是白色的?
  Now I'm getting ready
  现在我已经全副武装
  Oh, where are my frenemics?
  哪里是我的友敌?

评论
热度 ( 2 )

© 巫山洛浦 | Powered by LOFTER